ACCOUNT

Moet ik een account aanmaken voordat ik iets kan bestellen?

Nee, bij Make-Your-Teddy  hoef je geen account aan te maken voordat je iets kunt bestellen. Bestel je vaker bij  Make-Your-Teddy , dan is het handig om wel een account aan te maken. Bij een volgende bestelling hoef je dan niet alles opnieuw in te vullen. 

Ik ben het wachtwoord vergeten van mijn account.

Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan per e-mail een nieuw wachtwoord. 

Ik ben verhuisd of wil graag mijn gegevens wijzigen.

Log in bij, en ga naar ‘Mijn Make-Your-Teddy’. Hier kun je jouw eigen gegevens wijzigen. 

BESTELLEN

Op welke manieren kan ik zoeken naar een artikel?

Je kunt op verschillende manieren zoeken naar het gewenste artikel.

1 Heb je een leuk artikel gezien? Bij elk artikel staat in het klein het artikelnummer vermeld. Typ dit nummer in op de zoekbalk van Make-Your-Teddy. Wanneer het artikel online leverbaar is, komt het direct tevoorschijn. 

2 Is het artikelnummer niet bekend, dan kun je op dezelfde wijze ook zoeken op een trefwoord, een specifiek merk of bepaald artikel.

Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen op Make-Your-Teddy verloopt in een paar eenvoudige stappen: 

Maak allereerst een keuze uit het ruime assortiment van Make-Your-Teddy .

1 Wanneer je op het kleine winkelwagentje klikt dat naast of onder het artikel staat, dan wordt het artikel automatisch toegevoegd aan je winkelwagentje. Je kunt de inhoud van je winkelwagentje ten alle tijden bekijken en wijzigen door te klikken op het winkelmandje bijvoorbeeld rechts bovenin je scherm. 

2 Heb je alle artikelen gevonden die je wilt bestellen? Klik dan op het winkelwagentje om het totaaloverzicht te bekijken. De prijzen die je ziet staan zijn inclusief btw en eventuele kortingen. Klopt je winkelwagentje? Klik dan op ‘naar gegevens invullen’.

3 Indien je eerder hebt besteld op Make-Your-Teddy  , kun je inloggen met de bij jou bekende gegevens. Ben je een nieuwe klant dan vragen we je een account aan te maken. Controleer je gegevens, klopt alles? 

4 Wil je graag dat we je pakket op een ander adres afleveren? Dat kan: vul het juiste adres in onder ‘bezorgadres’. De pakbon met daarop de prijzen wordt standaard meegestuurd naar het bezorgadres. Wil je dit liever niet omdat het een verrassing is of een cadeautje, dan kun je dit aangeven door gelijk een mailtje te sturen naar klantenservice@makeyourteddy.nl met daarin je ordernummer vermeld. Wij zorgen er dan voor dat de pakbon niet wordt meegestuurd. Wanneer alle gegevens kloppen, klik je op ‘naar gegevens controleren’.

5 Je ziet je besteloverzicht, de artikelen die je in je winkelwagentje hebt geplaatst en, indien van toepassing, eventuele gratis giveaways. Heb je een actiecode van Make-Your-Teddy? Vul deze dan op deze pagina in.

6 Klik op ‘nu betalen’. Je kunt kiezen tussen betalen via iDeal of overboeken.

7 Accepteer de algemene voorwaarden voor het bestellen bij Make-Your-Teddy en druk op ‘bevestig bestelling’.

8 Zodra je bestelling correct is binnengekomen bij Make-Your-Teddy ontvang je van ons per e-mail een orderbevestiging met daarin alle informatie over je bestelling. 

Kan ik een bestelling annuleren?

Een bestelde en betaalde bestelling kun je niet annuleren. Deze bestelling is meteen definitief en wordt direct door ons verwerkt. Na ontvangst van je bestelling kun je deze bestelling (geheel of gedeeltelijk) naar ons retour sturen conform de retourprocedure. 

BETALEN

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt bij Make-Your-Teddy betalen via iDEAL, Creditcard, Belfius, Kbc-Cbc, Bancontact en Sofort Banking. Betalingen geschieden via Mollie Payments.

Hoe werkt iDEAL?

Als je bankiert via internet bij bijvoorbeeld de Rabobank, ABN Amro Bank, SNS Bank, Fortis, ING of Friesland bank, kun je bij Make-Your-Teddy op een veilige manier de elektronische betaling van je bestelling regelen. Internetbankieren (iDEAL) is vergelijkbaar met het pinnen in een van onze winkels. Na het plaatsen van de bestelling en het kiezen voor de betaalmethode iDEAL, opent zich automatisch een nieuw scherm.
We vragen je de procedure helemaal af te maken voor het correct verwerken van je betaling en je bestelling.
De betaling wordt in principe dezelfde dag nog verwerkt.

BEZORGEN

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Artikelen die je heb besteld worden met onze pakketservice afgeleverd op het door jou opgegeven adres. Heb je voor 16.00 uur besteld, dan ontvang je jouw bestelling normaliter de volgende werkdag (houd hierbij rekening dat het systeem een aantal minuten nodig heeft om de order juist te verwerken). Dit betekent dat wanneer je een bestelling op een vrijdag voor 16.00 uur plaatst, je deze op zaterdag ontvangt. Wij leveren niet op zondag. Mocht je op vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag een bestelling plaatsen, dan wordt deze op maandag verwerkt en op dinsdag bezorgd. 
Je bestelling wordt afgeleverd door de pakketservice van PostNL. Wij zijn afhankelijk van de verwerking door deze organisatie. Wij leveren op tijd onze pakketjes bij hen aan maar zijn niet verantwoordelijk voor een te late bezorging door onvoorziene omstandigheden.
In sommige gevallen worden artikelen vanwege hun omvang of gewicht met een aparte vervoerder verzonden. Is dit bij jouw bestelling het geval, dan zal deze vervoerder een bezorgafspraak met je maken op het bij ons bekende telefoonnummer.

Ik heb een bezorgpoging gemist…

Standaard leveren wij je bestelling niet af bij de buren. Je wilt immers je geplaatste bestelling graag zelf in ontvangst nemen. Na de eerste bezorgpoging ontvang je een ‘gemist’ bericht van de bezorger. Online kun je aangeven wanneer de bezorger een tweede poging mag doen. Maak je geen keuze dan is dit automatisch de volgende werkdag. Na twee pogingen kun je het pakket afhalen bij één van de afhaalpunten. 

Wat moet ik doen als mijn pakket bij ontvangst beschadigd is?

Ontvang je een pakket waarvan de doos is beschadigd, dan zien we het liefst dat je het pakket direct retourneert bij de bezorger. Neem je het pakket toch aan (bijvoorbeeld omdat alleen de omdoos beschadigd is), adviseren we wel om hiervan een aantekening te laten maken bij de chauffeur en een foto te maken indien mogelijk.

Is de beschadiging van invloed op de bestelling, bijvoorbeeld omdat deze nat is geworden of het artikel zelf is beschadigd, vragen we je om dit direct te melden via klantenservice@makeyourteddy.nl. Wil je ons voorzien van bewijsmateriaal zoals foto’s, het ordernummer en het aflevermoment van de bestelling? Op deze manier kunnen wij snel schakelen met de bezorger en je spoedig voorzien van een onbeschadigd artikel.

Naast eventuele beschadigingen vragen we je de bestelling direct open te maken om te kijken of je bestelling naar wens en/of compleet is. Is dit niet het geval, dan horen we dit graag zo spoedig mogelijk. Uiteraard proberen wij te allen tijde fouten te voorkomen.

VERZENDKOSTEN EN VERZENDTOESLAGEN

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

Alle bestellingen worden standaard verzonden met PostNL en worden bezorgd op het huisadres.

Tarieven Nederland:

Brievenbuspakje tot 2 kg €4,00

Pakket tot 10 kg €6,95

Pakket tot 23 kg €13,50

Tarieven EUR1: Tarieven EUR2:

Pakket tot 2 kg €13,50 Pakket tot 2 kg €18,50

Pakket tot 5 kg €19,50 Pakket tot 5 kg €25,00

Pakket tot 10 kg €25,00 Pakket tot 10 kg €31,00

Wat zijn verzendtoeslagen?

Sommige artikelen hebben een extra verzendtoeslag. Het gaat dan om artikelen die buiten de standaard verzendmaat vallen of te zwaar zijn. De toeslagen bij deze artikelen worden vermeld in je winkelwagentje. In sommige gevallen worden deze artikelen door omvang of gewicht verzonden met een aparte vervoerder. Deze zal een bezorgafspraak maken op het bij ons bekende telefoonnummer.

RETOURNEREN

Wat is het termijn om te retourneren of te ruilen?

Artikelen die je online bij  Make-Your-Teddy  hebt gekocht, mogen geretourneerd worden. Na ontvangst heb je 14 dagen de tijd om je retour aan te melden. Na het aanmelden van je retour heb je nog uiterlijk 14 dagen om je artikel terug te sturen. Het artikel dient ongebruikt te zijn, in verkoopbare staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking te zitten. Wanneer het een artikel betreft dat ingeseald is (denk aan een DVD of CD) dan moet de seal ongebroken zijn. 

Hoe kan ik iets retour sturen?

Voordat je iets retour stuurt naar Make-Your-Teddy, vragen we je een e-mail te sturen naar klantenservice@makeyourteddy.nl. Op die manier ontvang je de retour instructies van onze klantenservice en weten wij dat je pakket er aankomt. De kosten die je maakt voor het retour zenden bij het postkantoor zijn voor je eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de tarieven bij jouw postkantoor. Tip: bewaar het verzendbewijs dat je ontvangt bij het postkantoor. Op die manier kun je het artikel volgen en zien dat deze afgeleverd is. 

Bij de retourinstructies, die je per e-mail ontvangt, vind je een retourformulier. We vragen je deze zo volledig mogelijk in te vullen om de verwerking van je retour zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Kan ik een artikel terugbrengen naar de winkel?

Bij de winkel/atelier (tijdelijk gesloten) van Make-Your-Teddy kun je op dit moment nog geen artikelen op locatie retourneren die je online hebt aangeschaft. Retourneren op het postadres is altijd mogelijk.

Ik heb een artikel ontvangen wat beschadigd/defect is, wat nu?

Wanneer je artikel beschadigd/defect is bij ontvangst van je pakket, vragen we je om zo “spoedig” mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice via klantenservice@makeyourteddy.nl. We hebben een eigen serviceafdeling en goede contacten met onze leveranciers van deze artikelen, waardoor we je zo snel mogelijk kunnen helpen met een passende oplossing. 

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wanneer je een artikel terug hebt gestuurd naar onze klantenservice, zullen wij binnen 14 werkdagen na de verwerking van je retour, het geld terug storten. Wanneer je alles retour stuurt, storten wij het volledige bedrag terug. We vergoeden hierbij ook de eventueel eerder betaalde verzendkosten. De kosten die je gemaakt hebt met de retourzending zijn voor eigen rekening. 

Hoe kan ik de koopovereenkomst ontbinden/herroepen?

Wil je de koopovereenkomst ontbinden/herroepen? Stuur dan het formulier voor ontbinding/herroeping volledig ingevuld naar ons op. Hebben we het formulier van je ontvangen, dan zul je per e-mail instructies krijgen voor verdere afhandeling. Kosten die je maakt voor het terugsturen van een pakket zijn voor eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de tarieven bij jouw postkantoor. Download het formulier hier.

Niet tevreden?

Make-Your-Teddy probeert te allen tijde haar klanten op een fijne correcte wijze van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat je als klant niet helemaal tevreden bent. Voor de behandeling van deze “Servicemelding” hebben wij de onderstaande voorzieningen en werkwijze. 

Maak je “Servicemelding” schriftelijk kenbaar als volgt:

Per email:
klantenservice@makeyourteddy.nl 

Per post:
Make Your Teddy
t.a.v. Afdeling Klantenservice
Johannes Vermeerlaan 83
5702 BJ HELMOND 

Vermeld bij je “Servicemelding” altijd duidelijk je naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en je ordernummer.

We raden je aan om “Servicemeldingen” altijd eerst bij ons kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar: klantenservice@makeyourteddy.nl. Wij zorgen graag voor een oplossing desondanks willen wij toch ter informatie onderstaande kenbaar maken:

Het is mogelijk om een geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Hoe wordt mijn “Servicemelding” afgehandeld?

De bij ons ingediende “Servicemelding” wordt binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Als er meer tijd nodig mocht zijn voor de afhandeling van je Servicemelding, dan ontvang je binnen deze 14 dagen een ontvangstbevestiging waarin de termijn wordt aangegeven wanneer je een inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten.

GARANTIE

Heb ik bij Make-Your-Teddy garantie op mijn artikelen?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt je in de documentatie van het artikel. 

Wat is de termijn van een wettelijke garantie?

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar ‘garantie’. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument. 

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het artikel dat je koopt ‘deugdelijk’ moet zijn. Van veel artikelen mag je verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kun je de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

Wanneer heb ik geen garantie op mijn gekochte artikel?

Heb je het artikel normaal gebruikt waarvoor het is bedoeld en is het versleten?

Of heb je het verkeerd gebruikt? Dan heb je geen recht op een gratis reparatie of een nieuw artikel.

Je maakt helaas geen aanspraak op gratis reparatie of vervanging van het defecte artikel wanneer:

1 het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel ligt;

2 het defect val-, stoot- of waterschade betreft;

3 het artikel oneigenlijk is gebruikt.

NIEUWSBRIEF

Waar kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

Op onze website kun je je direct inschrijven voor onze nieuwsbrief. Wil je jezelf liever afmelden? Elke nieuwsbrief bevat een link waarmee je je kunt uitschrijven voor de nieuwsbrief.

Er gaat iets mis met de nieuwsbrief.

Heb je het idee dat er iets niet goed gaat omdat je bijvoorbeeld een nieuwsbrief ontvangt terwijl je niet ingeschreven staat, dan willen we je vragen om te kijken of je op Makeyourteddy.nl het betreffende e-mailadres kunt aan- of afmelden. Mochten hier problemen voorkomen, of gaat het om een ander probleem, dan is er ook de mogelijkheid om via het e-mailadres klantenservice@makeyourteddy.nl contact op te nemen. Probeer het probleem zo goed mogelijk te omschrijven zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen met een oplossing.

KLANTENSERVICE MAKE-YOUR-TEDDY
HEEFT-U-NOG-VRAGEN

Neem snel contact op met de klantenservice!

Geef een antwoord

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Winkelwagen

0

Geen producten in je winkelwagentje.

×

Hallo hier is Teddy, kan ik u helpen?

Klik op onderstaande knop om direct met mij te chatten via WhatsApp.

Of stuur een e-mail naar klantenservice@makeyourteddy.nl

× Teddy's hulp nodig?